Zaczynamy przygotowania do nowego sezonu. W programie wymiana wręg nośnych i tapicerki wnętrza.
Z Maćkiem przystąpiliśmy do inspekcji wręg nośnych. Po cichu liczyliśmy na ewentualny remont wręgi rufowej na prawej burcie. Po oględzinach i stwierdzeniu wilgoci i zgnilizny w obrębie obydwu wręg, podjęliśmy decyzję o wymianie na nowe. Wydłubanie starych i przygotowanie kadłuba pod montaż nowych powinno nam zająć ok 40 godzin. Zastanowimy się w międzyczasie z jakiego materiału zrobimy nowe.
Zmiana planów.
Nie montujemy nowych wręg. Analiza konstrukcyjna wykazała, że wręgi zostały zamontowane dodatkowo w celu przygotowania łódki na wody przybrzeżne. Zaoszczędzimy na masie rezygnując z ich montażu, razem z wyrzuconym przy okazji balastem ok 80 kg. Łódka na wodzie będzie pływała jak pupka..
Materiał z którego zostały zrobione wręgi to nasiąknięta wełna mineralna i pianka monterska. Pod spodem zalaminowany był stalowy śrut, który kompletnie zardzewiał. Żal patrzeć. Rafał z Mikołajek wstawi w to miejsce ściankę komory wypornościowej, może dwie i zrobimy bakisty denne.
Nie zdążymy w tym sezonie odszykować wnętrza. Zbliża się sezon. Wykończeniówkę, która jest bardzo pracochłonna zostawię na przyszły rok. Za to odszykowałem na nowo obciągacz bomu z rur aluminiowych. Linkowy zostawię w rezerwie.
Planujemy zakup genakera treningowego. Trafia się sposobność zakupu nowego żagla. Będzie miał większą powierzchnię o ok 10%. Dotychczasowy biały z logo z sponsora będziemy oszczędzać na czas regat.
Remont główny wnętrza kadłuba zakończony. Uff..